Monday, April 18, 2016

Tööst ja minu sünnipäeva nädalast!

Kuna me polegi oma tööst eriti palju rääkinud siis teeme seda seekordses postituses.

Bertil-i töö:
Esimesel nädalal tutvusin ettevõtte tegevusega ning oli pisikene ülessanne koostada ettekanne mida mina arvan, et mis on Project Management. Teise nädala esimese poole veetsin ma laboris, kus tehakse valgustitele igasuguseid teste. Seal laboris tehakse termoteste, tolmuteste, veetest ja akustilist teste. Ning neljapäeval osalesin rahvusvahelisel koosolekul, kus räägiti ettevotte toodetest ja kuhu maale on projektid jõudnud. Kolmandal nädalal olen osalenud enamustel koosolekutel, kus arutati projektide käiku.

Allar-i töö:
Mina töötan raamatupidamisosakonnas ja kuigi see algul hirmutav tundus, et kõik saksakeeles on, siis tegelikult saan hästi hakkama. Tööülesanneteks on minul sissetulevate arvete sisestamine arvutisse, arveid on 3 erisuguseid (jupid/osad, teenused ja veo arved), mina tegelen eelkõige juppide/osadega, kuid viimasel ajal on mulle usaldatud juba ka teenuste arveid. Töö juures on minu juhendajaks Armin, kes on selles firmas töötanud juba 17 aastat ja viimased 15 raamatupidamisosakonnas. Tema juttu ja õpetusi on väga huvitav kuulata, ta on rääkinud mulle saksamaal kehtivatest maksudest ja seadustest, nt saksamaal on toiduainetel 7% käibemaks, kui minna restorani sööma tuleb maksta 19% käibemaksu, kuid kui tellida sealt samast restoranist toitu kaasa, tuleb maksta 7%. See nädal peaksin saama ka laboris ja tootmisruumides natukene ringi käia.

Eelmise nädala algul käisime Arnsbergi lossi varemetel turnimas, sinna minna soovitas mu juhendaja töö juurest. Ta ütles, et seal on väga ilus vaade ja ta ei valetanud.

Nädalavatuseks mingeid plaane ei teinud, sest lubas vihma ja tormi. Päris tormiks asi ei läinud, aga vihma sadas küll vahetpidamata. Seega olime kodused ja pidasime oma korterikaaslasega (kelle nime me jätkuvalt ei tea) minu sünnipäeva. Täitsa tore õhtu oli.

Pühapäevaks kutsus Petra (meid vastuvõtva kooli ingliskeele õpetaja) pubisse jalgpalli vaatama. Dortmund võitis 3-0 ja meeleolu pubis oli ülev, iga värava peale tehti ikka põrgulärmi. Pärast jalkat läksime välja sööma. Sinna tuli ka Petra abikaasa, kellel oli Eestist väga huvitav mälestus oma reisist 1991 aastast. Nimelt otsisid nad ööbimiskohta ja omaarust leidsidki väga õdusa koha. Hommikul tahtes hommikusöögile minna tuli välja, et nad olid ööbinud hoopis lõbumajas :)

Monday, April 11, 2016

Nädalavahetus Hollandis ja Brüsselis

Laupäeva varahommikul startisime autoga oma teekonda Hollandisse. Seal veetsime kenasti erinevaid poode ja teisi asutusi külastades pool päeva ja edasi sõitsime juba Brüsselisse, kus saime kokku Gerliga ( minu nõbu ). Ta on Brüsselis lapsehoidja ja elab oma korteris, seega saime tema juures ööbida. Seal oli ka Gerli eestlasest sõbranna Karolin. Tõime asjad tuppa ära, ja hakkasime Belgia veine degusteerima, et õhtul välja minna. Kella üheksast hakkasid tüdrukud end sättima ning jõudsime kenasti 21.41 bussile. Võinoh, tegelikult jooksime bussi peale jälle, sest ukse ees selgus, et buss ikkagi tuleb 3-minuti, mitte 15-minuti pärast nagu me arvasime. Roostersis oli baari sünnipäev, said viie aastaseks, seega oli selline suurem möll, tantsutüdrukud ka ja meie tantsisime ka tantsutüdrukutega, jõime baaris veidi veel veini. Pidu oli tore.
Veini kollektsioon
Peol

Das ist Holland

Hommikul ärkasime juba 10 paiku. Jalutasime õue, bussi peale ning sõitsime Parlamenti, käisime me vaatamas Eesti lippu ning Parlamendis sees, mis oli väga lahe, sest nii audiogiid kui ka kõik raamatud, paberid ja muud infolehed olid eesti keeles. Parlamendis näidati meile Euroopa Liidu ajalugu, kuidas see tekkis, kuidas tekkis euro, kuidas riigid järjest liitusid, mis on murepunktid, mis tugevused, oli 360-kraadi parlamendiistungi vaatamine, sai tutvuda erinevate riikidega ja kuulata lugusid inimestest, kes Euroopa Liidus elavad. Väga huvitav oli.

Pärast paari tundi Parlamendis, jalutasime kaks kilomeetrit linna, käisime kuningalossi juures, kohtumaja juures, vaatasime vaadet, leidsime mingi väga laheda turu moodi asja, kus sai palju asju odavalt, telefonikorpuseid, salle, kellasid, kotte, kübaraid ja nii edasi, mida iganes tahtsid, kõik oli olemas.Edasi jalutasime pissiva poisi juurde, ostsime makrooni ning jalutasime siis pissiva tüdruku juurde, läbi raekoja platsi.
Kuningalossi aed

Raekojaplats

Kuningas on kodus (lipp lehvib)

Kuskil 19 ajal alustasime oma sõitu Saksamaa suunas. Belgias on meie arvates väga halb autosõidu kultuur, pidevalt keeratakse lihtsalt ilma suunatuld kasutamata ette ning sõidetakse mõlemal rajal alla lubatud piirkiiruse. Väga suur rõõm oli kui jõudsime autobahni peale, siin osatakse palju paremini sõita ja teed on ka 3 realised.
Täna käisime jälle tööl, seal midagi põrutavat vahepeal juhtunud ei ole. Täna andsime oma paberid meid vastuvõtnud kooli töötajale kes pidi need allkirjastama ja kolmapäeval meile tagasi andma.

Sunday, April 3, 2016

Nädalavahetuse toimetused

Esimene nädal on märkamatult mööda saanud. Reedel pärast tööpäeva, mis lõppes ka minul natuke varem kui teistel päevadel läksime ühe oma korteri kaaslasega koos välja sööma-jooma. Läksime siia kõrval asuvasse restorani, mis oli väga maitsekalt sisustatud ja teenindus hea. Kuna teenindaja ingliskeelt ei rääkinud siis lasime oma sõbral rääkida, ta tellis millegi pärast 3 šnitslit seentega, kuigi ma enne just olin talle öelnud et seeni ei söö. See selleks, praad oli iseenesest väga maitsev. Joogiks tellisime kohalikku õlut, mis vähemalt minule ei jätnud erilist elamust. Eesti õludele vastu ei saa.

Laupäeval otsustasime minna Dortmundi. See asub siit lühikese autosõidu kaugusel, niiet jõudsime üsna varakult kohale. Esimese asjana tahtsime minna Florianturm-isse, kus asub ilus looduspark ja 130meetrine teletorn kuhu otsa saab liftiga sõita. Pärast pileti ostmist selgus aga tõsiasi, et torn mille pärast me sinna läinud olime avatakse alles 12, meil oli pea 2h aega. Läksime küsisime piletikassast, et kas oleks võimalik pärast sama piletiga tagasi tulla kui praegu paar tundi ära käime, piletitädi oli lahkesti nõus. Sakslased on siiani küll kõik väga sõbralikud olnud. Siis läksime kaubanduskeskusesse, mis oli ikka tõeliselt suur, asus 4 korrusel, esindatud olid kõikide kuulsamate brändide poed.

Poes käidud läksime tagasi Florianturmisse, kuhu saimegi sama piletiga sisse nagu lubatud :) Tornist avanes ikka tõeliselt ilus vaade tervele Dortmundile.

Linnas oli ikka väga palju jalkafänne, arvasime juba eos, et täna on kindlasti mäng. Kuna ma ei tahtnud teistest erineda siis ostsin ka omale fännisärgi. Seiklesime veel natuke linnas ringi, lõpuks jõudsime Borussia Dortmundi jalkastaadioni juurde, kus toimuski kohtumine Werderi Bremeniga, seega sinna väga lähedale meid ei lastud.

Pühapäeval on Saksamaal kõik poed ja asutused kinni, lahti on vaid kohvikud, baarid ja tanklad. Kuna me eelmine kord Arnsbergi tammi üles ei leinud, otsustasime täna uuesti proovida ja seekord juba edukamalt. Täna oli õues pea 20 kraadi sooja ja see oli toonud palju peresid ilma nautima, seega tamme juures oli raske parkimiskohta leida. Tamm ise oli ikka tohutu, veetase ülevalpool tamme on 214meetrit.

Thursday, March 31, 2016

Esimesed päevad Arnsbergis

Jõudsime kenasti pühapäeva lõunast juba Arnsbergi. Lootsime, et saame oma õigesse ööbimiskohta, kuid kahjuks tuli välja, et sinna saame ikkagi alles esmaspäevast. Siis hakkasime omale hotelli otsima. Kuna bookingust ei suutnud ühtegi hotelli välja valida, siis sõitsime lihtsalt Arnsbergi vana linna ja jalutasime esimesse hotelli sisse, kus õnneks ka vaba tuba oli. Hotelli vastuvõtus väga palju inglise keelt just ei räägitud, aga kuidagi saime oma jutud aetud, kui küsisime hommikusöögi kohta siis ta ütles, et see maksab 4.80€, mis tundus imelikult vähe, mõtlesime veel, et ta kindlasti ajas midagi sassi, aga pärast arve pealt selgus, et kõik korrektne. Vaade hotelli aknast oli tõsiselt ilus.
Vaade hotellist

Hotelli ees asus selline ilus purskkaev

Esimene päev tööl: kaks õpetajat kes meid siin vastu võtsid esmaspäeval tulid meiega ka esimene päev tööle kaasa. Algul käisime Bertili firmas, mis tegeleb valgustite ja erinevate valguslahenduste valmistamisega, seal sai näha erinevaid roboteid, mis oli küllaltki huvitav. Siis jätsime Bertili oma tööd tegema ja suundusime minu töökohta, kus ma asusin tööle raamatupidamisosakonda. Alguses kui ma teada sain, et hakkan tööle raamatupidamises, tundus see natuke hirmutav kuna ma sõnagi saksakeelt ei oska, aga tegelikult on seal väga lõbus ja kõik aitavad kohe kui midagi küsida.
Bertili töökoht: Trilux

Minu töökoht: Perstorp

Minu tööpäevad on väheke pikemad kui Bertilil, aga sellest pole midagi, pärast tööd on piisavalt vaba aega, et midagi uut ja huvitavat siin lähiümbruses vaadata. Täna tahtsime minna Arnsbergi järve peal asuvat tamme vaatama, aga lõpuks eksisime ära ja jõudsime hoopis ühe 42meetrise vaatlustorni juurde, kuna ilm oli vihmane siis pole pildid kõige parema kvaliteediga :)

Saturday, March 26, 2016

Erasmusega Arnsbergis

Tere,

Meie oleme 23-aastane Allar ja 22-aastane Bertil, kes veedavad kuu Erasmus+ programmi projekti "Mobility makes us professionals II" raames praktikal Arnsbergis.

Arnsberg on linn Saksamaa lääneosas Nordrhein-Westfaleni liidumaal Hochsauerlandi kreisis, Arnsbergi ringkonna halduskeskus. Asub Ruhri orus. Linna haldusalal suubuvad Röhr ja Möhne Ruhri.

Arnsbergi on esmakordselt mainitud 789. aastal. 11. sajandil tekkis Werli krahvi Arnsbergi asumisega Arnsbergi krahvkond. 1368. aastal müüs viimane Arnsbergi krahv Gottfried IV krahvkonna Kölni kuurvürstile. 14. sajandil oli Arnsberg Vestfaali hertsogiriigi pealinn. Arnsberg kuulus ka Hansa Liitu. 1643. aastal rajati linna kloostrikool Gymnasium Laurentianum, mis munitsipaalkoolina tegutseb tänini. 1816 liideti Arnsberg Preisimaaga.

Teise maailmasõja ajal pommitas linna Briti lennuvägi eesmärgiga purustada seal asunud raudteesild. See õnnestus 19. märtsil 1945 Grand Slam-pommiga.

Linna tuntuimaks hooneks on Püha Jüri kabel koos kellatorniga. Arnsbergi lossist on säilinud varemed.

Praegustes piirides loodi linn 1975. aasta kommunaalreformiga, kui 12 valda ja Neheim-Hüsteni linn liideti Arnsbergi linnaga.

Meie alustasime oma teed Arnsbergi poole juba laupäeva hommikul, 26.märtsil, sest otsustasime selle ette võtta autoga. Esiteks, lõbusam, teiseks, annab rohkem vabadust kohapeal ringi liikumiseks. Eks see tänase päeva lennuliiklus ole nagu ta ole. Esimese päeva lõpuks leidsime hotelli Poolas, kus ennast välja magada, et homme Saksamaale jõuda.