Thursday, March 31, 2016

Esimesed päevad Arnsbergis

Jõudsime kenasti pühapäeva lõunast juba Arnsbergi. Lootsime, et saame oma õigesse ööbimiskohta, kuid kahjuks tuli välja, et sinna saame ikkagi alles esmaspäevast. Siis hakkasime omale hotelli otsima. Kuna bookingust ei suutnud ühtegi hotelli välja valida, siis sõitsime lihtsalt Arnsbergi vana linna ja jalutasime esimesse hotelli sisse, kus õnneks ka vaba tuba oli. Hotelli vastuvõtus väga palju inglise keelt just ei räägitud, aga kuidagi saime oma jutud aetud, kui küsisime hommikusöögi kohta siis ta ütles, et see maksab 4.80€, mis tundus imelikult vähe, mõtlesime veel, et ta kindlasti ajas midagi sassi, aga pärast arve pealt selgus, et kõik korrektne. Vaade hotelli aknast oli tõsiselt ilus.
Vaade hotellist

Hotelli ees asus selline ilus purskkaev

Esimene päev tööl: kaks õpetajat kes meid siin vastu võtsid esmaspäeval tulid meiega ka esimene päev tööle kaasa. Algul käisime Bertili firmas, mis tegeleb valgustite ja erinevate valguslahenduste valmistamisega, seal sai näha erinevaid roboteid, mis oli küllaltki huvitav. Siis jätsime Bertili oma tööd tegema ja suundusime minu töökohta, kus ma asusin tööle raamatupidamisosakonda. Alguses kui ma teada sain, et hakkan tööle raamatupidamises, tundus see natuke hirmutav kuna ma sõnagi saksakeelt ei oska, aga tegelikult on seal väga lõbus ja kõik aitavad kohe kui midagi küsida.
Bertili töökoht: Trilux

Minu töökoht: Perstorp

Minu tööpäevad on väheke pikemad kui Bertilil, aga sellest pole midagi, pärast tööd on piisavalt vaba aega, et midagi uut ja huvitavat siin lähiümbruses vaadata. Täna tahtsime minna Arnsbergi järve peal asuvat tamme vaatama, aga lõpuks eksisime ära ja jõudsime hoopis ühe 42meetrise vaatlustorni juurde, kuna ilm oli vihmane siis pole pildid kõige parema kvaliteediga :)

Saturday, March 26, 2016

Erasmusega Arnsbergis

Tere,

Meie oleme 23-aastane Allar ja 22-aastane Bertil, kes veedavad kuu Erasmus+ programmi projekti "Mobility makes us professionals II" raames praktikal Arnsbergis.

Arnsberg on linn Saksamaa lääneosas Nordrhein-Westfaleni liidumaal Hochsauerlandi kreisis, Arnsbergi ringkonna halduskeskus. Asub Ruhri orus. Linna haldusalal suubuvad Röhr ja Möhne Ruhri.

Arnsbergi on esmakordselt mainitud 789. aastal. 11. sajandil tekkis Werli krahvi Arnsbergi asumisega Arnsbergi krahvkond. 1368. aastal müüs viimane Arnsbergi krahv Gottfried IV krahvkonna Kölni kuurvürstile. 14. sajandil oli Arnsberg Vestfaali hertsogiriigi pealinn. Arnsberg kuulus ka Hansa Liitu. 1643. aastal rajati linna kloostrikool Gymnasium Laurentianum, mis munitsipaalkoolina tegutseb tänini. 1816 liideti Arnsberg Preisimaaga.

Teise maailmasõja ajal pommitas linna Briti lennuvägi eesmärgiga purustada seal asunud raudteesild. See õnnestus 19. märtsil 1945 Grand Slam-pommiga.

Linna tuntuimaks hooneks on Püha Jüri kabel koos kellatorniga. Arnsbergi lossist on säilinud varemed.

Praegustes piirides loodi linn 1975. aasta kommunaalreformiga, kui 12 valda ja Neheim-Hüsteni linn liideti Arnsbergi linnaga.

Meie alustasime oma teed Arnsbergi poole juba laupäeva hommikul, 26.märtsil, sest otsustasime selle ette võtta autoga. Esiteks, lõbusam, teiseks, annab rohkem vabadust kohapeal ringi liikumiseks. Eks see tänase päeva lennuliiklus ole nagu ta ole. Esimese päeva lõpuks leidsime hotelli Poolas, kus ennast välja magada, et homme Saksamaale jõuda.